Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro szuka dostawcy prądu dla II linii. Od kwietnia

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
09-12-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro szuka dostawcy prądu dla II linii. Od kwietnia
fot. WUSzyb schodów ruchomych na stacji C-13
Metro Warszawskie poszukuje dostawcy energii dla centralnego odcinka II linii metra. Zamówienie obejmuje okres od 1 kwietnia 2015 r., co nie znaczy, że dopiero wtedy pociągi zaczną wozić pasażerów. W I kwartale przyszłego roku Metro skorzysta z możliwości rozszerzenia umowy z dostawcą energii dla I linii.

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na zakup energii elektrycznej dla potrzeb II linii metra w 2015 r. w ilości 26.132 MWh (+/-10%) w taryfie B21. Termin składania ofert mija 14 stycznia 2015 r. O wyborze zadecyduje najniższa cena. Zamówienie obejmuje okres od 1 kwietnia 2015 r.

Na terenie centralnego odcinka II linii metra, liczącego 6 km długości i 7 przystanków, znajdują się cztery podstacje energetyczno-trakcyjne - na nieparzystych stacjach, tj. na C-9 Rondo Daszyńskiego, C-11 Świętokrzyska, C-13 Centrum Nauki Kopernik i C-15 Dworzec Wileński. Moc umowna każdej z nich to 2x 1300 kW. Za przyłącza SN odpowiada RWE Operator.

Ile prądu na II linię

Najniższe miesięczne zużycie energii – 2600 MWh – przewidywane jest w sierpniu, by wzrosnąć do 3200 MWh w grudniu i kwietniu. Szacowane zużycie energii w dzień roboczy w okresie zimowym wyniesie 80,9 MWh – najniższe zużycie będzie w godz. od 1:00 do 4:00 (po 1,3 MWh), natomiast najwyższe w godzinach szczytu 7:00-10:00 i 15:00-19:00 (po 4,5 MWh). W soboty i niedziele zużycie wyniesie odpowiednio 63,8 i 63,6 MWh.

W okresie wiosennym i jesiennym zapotrzebowanie na energię w dzień roboczy zostało określone na 72,7 MWh. Najmniej prądu mero zużyje między 1:00 a 2:00 (1,1 MWh), najwięcej natomiast w godzinach szczytu 7:00-10:00 oraz 15:00-19:00 (4,0 MWh). W soboty i niedziele zużycie szacowane jest odpowiednio na 55,2 i 54,3 MWh.

W lecie w dzień roboczy zużycie energii będzie spadać do 67,7 MWh. Pomiędzy 1:00 a 4:00 zużycie wyniesie 1,0 MWh, by wzrosnąć do 4,0 MWh w godzinach popołudniowego szczytu 15:00-20:00. Dla soboty i niedzieli wartości te wyniosą odpowiednio 59,9 i 45,6 MWh.

Dla porównania na I linii, liczącej 23 km długości i 21 stacji, zapotrzebowanie na energię w całym 2015 r. zostało określone na 102.000 MWh (+/- 10%), z wyłączeniem przejścia podziemnego na stacji Ratusz. Średnie zużycie energii dla dnia roboczego w miesiącach letnich wynosi 265,50 MWh, by wzrosnąć do 297,90 MWh w zimie. Dla soboty wartości te wynoszą odpowiednio 215,29 i 244,23 MWh, natomiast dla niedzieli – 203,17 i 234,92 MWh. Największe godzinowe zużycie prądu – w ilości 18,42 MWh – Metro notuje w dni robocze w miesiącach wiosennych pomiędzy godz. 8 i 9 rano. Natomiast najmniejsza zarejestrowana wartość – 3,37 MWh – dotyczy dnia roboczego w lecie pomiędzy godz. 3 i 4 w nocy. Energię w roku 2015 r. dla I linii dostarczać będzie Enea.

Prąd od kwietnia

Wyznaczenie początku dostaw na 1 kwietnia 2015 r. nie oznacza, że dopiero wtedy rozpoczną się przewozy pasażerskie. – Do czasu pełnego odbioru koszty dostawy energii pokrywa wykonawca – zaznacza Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Później natomiast energię będzie zapewniała firma RWE, która wygrała przetarg na dostawę prądu dla I linii w roku 2014. – W tamtym postępowaniu była uwzględniona możliwość rozszerzenia zamówienia. Wykorzystaliśmy ten mechanizm na okres I kwartału 2015 r. – wyjaśnia Malawko.

Jednocześnie Metro zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu rozpoczęcia obowiązywania umowy w przypadku, gdyby np. przetarg nie został rozstrzygnięty w terminie. Jednocześnie jeśli Metro wykorzysta maksymalną wartość przedmiotu zamówienia przed końcem roku, to umowa wygaśnie.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5